Biuletyn Informacji Publicznej

Związek Komunalny Gmin Ziemi Lubartowskiej

Logo - Związek Komunalny Gmin Ziemi Lubartowskiej

Deklaracja dostępności

Związek Komunalny Gmin Ziemi Lubartowskiej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony www.zkgzl.bip.lubelskie.pl.

Data publikacji strony internetowej: Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

− brak opisów zdjęć, tekstu alternatywnego dla czytników obsługiwanych przez osoby niepełnosprawne,

− linki prowadzące do materiałów na innych stronach/podstronach nie zawierają treści tekstowej, którą mogą odczytać programy dla niepełnosprawnych, 

Treści nieobjęte przepisami

W części filmów nie ma napisów dla osób niesłyszących i Głuchych. Wszystkie nowe filmy dodawane na naszej stronie mają już takie napisy.

Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. nie są dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.

Nadmierne koszty

Wirtualny spacer nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty, które oceniliśmy jako nadmierne obciążenie opisane w ustawie o dostępności cyfrowej.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Skróty klawiszowe

Na stronie dostępne są standardowe skróty klawiszowe.

Aplikacje mobilne

Związek Komunalny Gmin Ziemi Lubartowskiej nie udostępnia aplikacji mobilnych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Ewa Badyoczek- Brzyska — mejlowo badyoczek@zwiazekgmin.lubartow.pl lub telefonicznie 818542172.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

swoje imię i nazwisko,

swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),

dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,

opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Ewa Badyoczek-Brzyska- Dyrektor Biura Związku

Adres: ul. Rynek II 6, 21-100 Lubartów

mejl: zwiazekgmin@zwiazekgmin.lubartow.pl

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Do budynku prowadzą 2 wejścia: wejście główne od ul. Rynek II, dostępne z poziomu chodnika, wejście od ul. 11 Listopada, do którego prowadzą schody.

Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.

Drzwi bez mechanizmu automatycznego otwierania.

Budynek jest piętrowy. W budynku nie ma windy. W budynku znajdują się schody z poręczami prowadzące na pierwsze piętro.

Istnieje możliwość skorzystania z urządzenia do transportu osób niepełnosprawnych po schodach (schodołazu).

Osoby z niepełnosprawnością ruchową mogą na parterze Urzędu skorzystać z pomocy pracowników Biura i skontaktować się z właściwym pracownikiem, który zapewnia obsługę w danej sprawie. Pracownicy Biura są przygotowani, aby obsłużyć osoby w pełnym zakresie zadań realizowanych przez Biuro na parterze budynku.

Przed budynkiem jest 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome

i słabo widzące. Istnieje możliwość zaprowadzenia osoby niewidomej do konkretnego wydziału.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących.

Brak jest możliwości skorzystania z tłumacza migowego.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.