Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Związek Komunalny Gmin Ziemi Lubartowskiej

Logo - Związek Komunalny Gmin Ziemi Lubartowskiej

Deklaracja dostępności

1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego

Związek Komunalny Gmin Ziemi Lubartowskiej (Rynek II 6, 21-100 Lubartów, tel: (081) 854 36 15, email: zwiazekgmin@zwiazekgmin.lubartow.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Związek Komunalny Gmin Ziemi Lubartowskiej.

2. Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2022-03-04.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-21.

3. Dane kontaktowe

W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Ewa Badyoczek- Brzyska, e-mail: badyoczek@zwiazekgmin.lubartow.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 81 854 21 72. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

4. Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej:

  1. Pewne treści opublikowane na stronie mogą być niedostępne z uwagi na fakt, że zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
  2. Na stronie internetowej znajdują się pliki multimedialne nieprzystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych (np. transmisje Sesji Zgromadzenia Związku Komunalnego Gmin Ziemi Lubartowskiej). Filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
  3. Na stronie internetowej znajdują się dokumenty PDF, które nie mają odpowiedniej struktury logicznej lub są skanami dokumentów które powstały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

W miarę możliwości będziemy to poprawiać, oraz dokładać starań aby treści umieszczane na stronie były dostępne cyfrowo dla jak najszerszego grona odbiorców serwisu.

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.

5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-08. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

6. Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich: https://bip.brpo.gov.pl/

7. Skróty klawiaturowe

Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

8. Dostępność architektoniczna

Budynek Biura Związku Komunalnego Gmin ziemi Lubartowskiej znajduje się przy ulicy Rynek II 6, kod pocztowy 21-100.

Sprawy są załatwiane w godzinach pracy Biura, tj. od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 – 15:30.

Budynek jest dobrze oznaczony. Nazwa i adres są umieszczone w miejscu widocznym i łatwo zauważalnym.

Przed Budynkiem Urzędu oznakowano miejsce parkingowe dla osoby niepełnosprawnej.

Do budynku prowadzą dwa wejścia: wejście główne od ul. Rynek II, dostępne z poziomu chodnika, wejście od ul. 11 Listopada, do którego prowadzą schody.

Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.

 

9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabo widzące. Istnieje możliwość zaprowadzenia osoby niewidomej do konkretnego wydziału.

Drzwi bez mechanizmu automatycznego otwierania.

Budynek jest piętrowy. W budynku nie ma windy. W budynku znajdują się schody z poręczami prowadzące na pierwsze piętro.

Istnieje możliwość skorzystania z urządzenia do transportu osób niepełnosprawnych po schodach (schodołazu).

Osoby z niepełnosprawnością ruchową mogą na parterze Urzędu skorzystać z pomocy pracowników Biura i skontaktować się z właściwym pracownikiem, który zapewnia obsługę w danej sprawie. Pracownicy Biura są przygotowani, aby obsłużyć osoby w pełnym zakresie zadań realizowanych przez Biuro na parterze budynku.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących.

Brak jest możliwości skorzystania z tłumacza migowego.

10. Informacje dodatkowe